Magazyn energii i fotowoltaika – odzyskaj co straciłeś – bądź niezależny.
24 stycznia 2022
Rozbudowa fotowoltaiki w obliczu nowych przepisów. O tym warto pamiętać przed zmianami, które wejdą w życie w kwietniu 2022 roku
7 lutego 2022
Magazyn energii i fotowoltaika – odzyskaj co straciłeś – bądź niezależny.
24 stycznia 2022
Rozbudowa fotowoltaiki w obliczu nowych przepisów. O tym warto pamiętać przed zmianami, które wejdą w życie w kwietniu 2022 roku
7 lutego 2022
Od 7 stycznia 2022 rusza nabór wniosków do rządowego programu „Wsparcie infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych i infrastruktury do tankowania wodoru”.

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przeznaczy 870 mln zł. na rozwój infrastruktury związanej z rozwojem elektromobilności, by promować samochody zeroemisyjne. W sumie program ma się przyczynić do powstania 17 tysięcy punktów ładowania pojazdów elektrycznych oraz 20 stacji wodoru. To znaczne rozbudowanie sieci, ponieważ aktualnie mamy w Polsce niewiele ponad 1 700 stacji ładujących auta napędzane prądem. Kto zatem skorzysta na nowym programie?

Najwyższej jakości fotowoltaika z panelami:
Jinko Tiger PRO TR 60M
Sprawdź ofertę

Beneficjenci programu

Dotacje z programu będą bezzwrotne. Ubiegać o nie będą się mogli przedsiębiorcy, samorządy, wspólnoty mieszkaniowe oraz spółdzielnie, a także rolnicy. Dofinansowanie będzie można dostać na:

  • Utworzenie punktu ładowania na potrzeby własne (moc nie mniejsza niż 22 kW);
  • Budowę stacji ładowania innej niż ogólnodostępna (moc ponad 22 kW);
  • Budowę ogólnodostępnych stacji ładowania lub modernizację istniejącej stacji skutkującej wzrostem mocy ponad 50 kW;
  • Budowę lub modernizację istniejącej stacji wodoru.

Specjalne przywileje zastosowane będą dla wniosków zakładających budowę infrastruktury w małych i średnich miejscowościach, tak, aby zainteresowanie pojazdami elektrycznymi stało się powszechne i nie dotyczyło tylko największych metropolii – dotacje dla takich wniosków będą wyższe.

Na najwyższą dotację (pokrywającą 50% kosztów) będą mogli liczyć ci, którzy chcą zainwestować w stację wodoru lub ogólnodostępną stację ładowania o mocy powyżej 150 kW. W przypadku, gdy stacja nie jest ogólnodostępna, dotacja wyniesie 25%.

Sprawdź ofertę magazynów energii
Sofar Solar GTX3000
Sprawdź ofertę

Składanie wniosków

Wnioski do programu składać można będzie od 7 stycznia do końca marca 2022 lub do rozdysponowania wszystkich środków. Złożone mogą być one tylko elektronicznie, za pomocą internetowego Generatora Wniosków o Dofinansowanie. Ministerstwo uruchomiło także specjalną skrzynkę mailową, służącą zadawaniu pytań odnośnie naboru  jednak kontakt z naszym biurem sprzedaży jest zdecydowanie szybszy: Kontakt.

 

Start programu jest powiązany z innym rządowym wsparciem promującym czysty transport „Mój elektryk”. Rozbudowanie infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych jest bowiem równie istotne, co wspieranie ich zakupu. Aktualnie w Polsce jest ponad 32 tysiące takich aut, jednak Ministerstwo prognozuje, że liczba ta będzie dynamicznie wzrastać. Można się spodziewać, że w najbliższych latach zeroemisyjne pojazdy przestaną być rzadkością na polskich drogach.

Dotacje na stacje ładowania samochodów elektrycznych
Korzystamy z ciasteczek oraz zewnętrznych skryptów aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie
Czytaj więcej

Dotacje na stacje ładowania samochodów elektrycznych

Od 7 stycznia 2022 rusza nabór wniosków do rządowego programu „Wsparcie infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych i infrastruktury do tankowania wodoru”.

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przeznaczy 870 mln zł. na rozwój infrastruktury związanej z rozwojem elektromobilności, by promować samochody zeroemisyjne. W sumie program ma się przyczynić do powstania 17 tysięcy punktów ładowania pojazdów elektrycznych oraz 20 stacji wodoru. To znaczne rozbudowanie sieci, ponieważ aktualnie mamy w Polsce niewiele ponad 1 700 stacji ładujących auta napędzane prądem. Kto zatem skorzysta na nowym programie?

Najwyższej jakości fotowoltaika z panelami:
Jinko Tiger PRO TR 60M
Sprawdź ofertę

Beneficjenci programu

Dotacje z programu będą bezzwrotne. Ubiegać o nie będą się mogli przedsiębiorcy, samorządy, wspólnoty mieszkaniowe oraz spółdzielnie, a także rolnicy. Dofinansowanie będzie można dostać na:

  • Utworzenie punktu ładowania na potrzeby własne (moc nie mniejsza niż 22 kW);
  • Budowę stacji ładowania innej niż ogólnodostępna (moc ponad 22 kW);
  • Budowę ogólnodostępnych stacji ładowania lub modernizację istniejącej stacji skutkującej wzrostem mocy ponad 50 kW;
  • Budowę lub modernizację istniejącej stacji wodoru.

Specjalne przywileje zastosowane będą dla wniosków zakładających budowę infrastruktury w małych i średnich miejscowościach, tak, aby zainteresowanie pojazdami elektrycznymi stało się powszechne i nie dotyczyło tylko największych metropolii – dotacje dla takich wniosków będą wyższe.

Na najwyższą dotację (pokrywającą 50% kosztów) będą mogli liczyć ci, którzy chcą zainwestować w stację wodoru lub ogólnodostępną stację ładowania o mocy powyżej 150 kW. W przypadku, gdy stacja nie jest ogólnodostępna, dotacja wyniesie 25%.

Sprawdź ofertę magazynów energii
Sofar Solar GTX3000
Sprawdź ofertę

Składanie wniosków

Wnioski do programu składać można będzie od 7 stycznia do końca marca 2022 lub do rozdysponowania wszystkich środków. Złożone mogą być one tylko elektronicznie, za pomocą internetowego Generatora Wniosków o Dofinansowanie. Ministerstwo uruchomiło także specjalną skrzynkę mailową, służącą zadawaniu pytań odnośnie naboru  jednak kontakt z naszym biurem sprzedaży jest zdecydowanie szybszy: Kontakt.

 

Start programu jest powiązany z innym rządowym wsparciem promującym czysty transport „Mój elektryk”. Rozbudowanie infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych jest bowiem równie istotne, co wspieranie ich zakupu. Aktualnie w Polsce jest ponad 32 tysiące takich aut, jednak Ministerstwo prognozuje, że liczba ta będzie dynamicznie wzrastać. Można się spodziewać, że w najbliższych latach zeroemisyjne pojazdy przestaną być rzadkością na polskich drogach.

Podobne posty

Zielona energia dla rolników

Wyłączenie instalacji fotowoltaicznej z powodu zbyt wysokiego napięcia – jak sobie radzić z tym problemem?